Svar: Kan selv låse autostolen op!
2. juni 2010
Alder:
21 mdr.
Kære Lene
Det lyder sandelig som om at Anna er en meget kvik pige, - en ting er at kunne vride sig ud af stolens seler, men ligefrem at kunne låse den op og stille sig op imens I kører ... :)
Jeg kender ikke til en anordning, som kan monteres autostolens låsemekanisme - men hvis andre der læser med, kender til en ekstra lås som kan bruges, vil jeg gerne høre om det og give det videre.
Indtil da, lyder det som om at I skal prøve at aflede hende, så det ikke bliver interessant at låse selen op og stige ud af stolen, men så hun koncentrerer sig om andre ting i stedet. Man kan købe eller sy, hvis man hører til de meget kreative, et betræk med lommer som kan sættes bag på forsædets ryg - jeg tænker at du kan komme små ting ned i lommerne, som kan pirke til hendes nysgerrighed og dermed underholde hende lidt. Det du kommer derned kan variere, så der altid er noget nyt at finde frem ... Der kan både være lidt legetøj, en lille pixibog, eller måske lidt at spise i lommerne.
Hvis hun sidder bagudvendt, kan du evt. placere hende på forsædet ved siden af dig, så hun ikke behøver låse sig ud for at se dig - eller du kan sætte betrækket med lommer op på ryglænet af bagsædet ...
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske